Monoclonal Antibody for Induction of Ovarian Maturation in Shrimp
October 17, 2017
A Green Analytical Method for Benzoyl Peroxide Determination by a Sequential Injection Spectrophotometry using Natural Reagent Extracts from Pumpkin
October 22, 2017

Fraction Towers for Deaf Students

Fraction Towers for Deaf Students
Researcher :
Soithong Yoksuriyan
Ratchasuda College, Mahidol University

The Basic Education Core Curriculum aligns topic “fraction” in the elementary level. The interviewing mathematics teachers (of Deaf students) from 5 schools found that even Deaf students able to study basic mathematics but they cannot comprehend fractions and fractional ordering especially fractions with different denominators. These come from the lack of basis on multiplication and division. Purpose: after using this innovation, Deaf students should understand about the meaning of fraction and how to write the fraction. Compare fractions containing the different denominators. Order fraction numbers and Determine equivalent fractions. This innovation was designed based on the nurture of Deaf learning as the following: Visualization techniques based on the theory of visual perception. Concept of changing the abstract numbers into concrete images. Present an overview to the details. This innovation was investigated the efficiency and quality by 30 experts. The result of this innovation is lightweight, portable, economical and practical. For the students, after they studied with this innovation, the understanding about the meaning of fraction, fraction magnitude and whole number division are increase. They can write fractions and solve problems in fractional comparison and fractional ordering in a little time. Additionally, this educational innovation can be applied to students with learning disabilities and autism spectrum disorder.
Utilization :
1.) Innovative instructional media on comparing fractions, ordering fractions and making equivalent fractions.
2.) The media can be used to review the lessons on those topics.
3.) Guidelines for the development of innovative instructional media in mathematics for Deaf students.

Award :
Winner of Innovation Contest in Ratchasuda Conference on Disability 2017 Innovation towards Accessibility for All.

เว็บไซต์นี้ใช้คุกกี้เพื่อทำให้คุณมีประสบการณ์ที่ดีในการใช้งานเว็บไซต์ โปรดคลิก "ยอมรับ" หรือสามารถจัดการความเป็นส่วนตัวเองได้เองโดยคลิกที่ ตั้งค่า

Privacy Preferences

นโยบายความเป็นส่วนตัว เว็บไซต์ของมหาวิทยาลัยมหิดลใช้คุกกี้เพื่อจำแนกผู้ใช้งานแต่ละคน โดยทำหน้าที่หลักคือประมวลทางสถิติ ตลอดจนลักษณะเฉพาะของกลุ่มผู้ใช้บริการนั้นๆ ซึ่งข้อมูลดังกล่าวจะนำมาใช้ในการวิเคราะห์รูปแบบพฤติกรรมของผู้ใช้บริการ และมหาวิทยาลัยจะนำผลลัพธ์ดังกล่าวไปใช้ในการปรับปรุงเว็บไซต์ให้ตอบสนองความต้องการ และการใช้งานของผู้ใช้บริการให้ดียิ่งขึ้น อย่างไรก็ตามข้อมูลที่ได้และใช้ประมวลผลนั้นจะไม่มีการระบุชื่อ หรือบ่งบอกความเป็นตัวตนของผู้ใช้บริการแต่อย่างใด อีกทั้งไม่มีการเก็บข้อมูลส่วนบุคคล เช่น ชื่อ, นามสกุล, อีเมล เป็นต้น และใช้เป็นเพียงข้อมูลทางสถิติเท่านั้น ซึ่งจะช่วยให้มหาวิทยาลัยสามารถมอบประสบการณ์ที่ดีในการใช้งานเว็บไซต์สำหรับคุณ และช่วยให้สามารถปรับปรุงเว็บไซต์ให้มีประสิทธิภาพยิ่งขึ้นได้ในเวลาเดียวกัน ทั้งนี้คุณสามารถเลือกตัวเลือกในการใช้งานคุกกี้ได้

Allow All
Manage Consent Preferences
  • Always Active

Save